התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח, להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר
מגזין אינפיניטי
לאחר שכבשו רכבי הקרוסאובר הקומפקטיים את שוק הרכבים הרגיל, הם הולכים וכובשים גם את פלח הפרימיום של רכבי היוקרה. במובן מסוים הקרוסאוברים הקומפקטיים בולטים בקבוצה הזו יותר: הם גבוהים יותר, מעוצבים יותר ומציעים המון ייחוד בסביבה אפרורית ושמרנית. בימים אלה הגיע לישראל שחקן חדש, שצפוי להיות שובר שוויון שיכבוש את פלח הקרוסאוברים-פרימיום הקומפקטיים: אינפיניטי QX30. הינה שבעה מאפיינים שמרכיבים את הקרוסאובר-פרימיום הבא של ישראל.
עיצוב
אי אפשר להתעלם מעבודת העיצוב של מעצב אינפיניטי, אלפונסו אלבייסה וצוותו. העמידה החסונה של ה-QX30 מזכירה תנוחה חייתית של טורף הדרוך לקראת דהירה. קו הכתפיים השרירי מדגיש היטב את פרופיל המכונית, ויחד עם קו החלונות המדויק והפגושים המודגשים משדר רכב הפנאי-פרימיום הזה רוח הרפתקנית מלהיבה, שאינה משאירה אף אחד אדיש. העיצוב בתוך תא הנוסעים עוטף את הנהג והנוסעים במעין פקעת מגוננת ורכה והתחושה היא של חמימות נעימה וביטחון.
איכות ומרחב
מה הופך רכב לפרימיום? בראש ובראשונה זו האיכות. איכות חומרי הגלם ואיכות ההרכבה שלהם. מייד כשנכנסים לאינפיניטי QX30 ניכרת האיכות – במראה ובמגע. ניכר שלא נעשו פשרות בבחירת החומרים ולכל סביבה ברכב הותאם החומר ההולם אותה ביותר. רף הכניסה מחושל באלומיניום איכותי ומרהיב. עור הנאפה הרך על המושבים עוטף את הנהג והנוסעים כמו כף יד גדולה ותומכת, והתקרה מרופדת בריפוד זמש עשיר. גם רמת ההרכבה של החומרים חסרת פשרות והנסיעה שקטה וחסרת קרקושים. למרות ממדי הגוף הקומפקטיים מבחוץ, הנוסע נהנה ממרווח פנים ההולם את האווירה המפנקת, והתחושה המתקבלת היא של רכב גדול יותר מאשר ממדיו האמיתיים.
מנוע
עוצמת המנוע של אינפיניטי QX30 מדהימה. זהו מנוע סופר טכנולוגי שמפיק מנפח של 2,000 סמ"ק עוצמה של 211 כ"ס. נתון זמינות הכוח (מומנט) מרשים לא פחות וכולו, 35.7 קג"מ, זמין כמעט בכל שלב של הנהיגה, מ-1,200 סל"ד נמוכים במיוחד, כל הדרך עד ל-4,000 סל"ד. התוצאה היא רכב קרוסאובר גבוה, עם ביצועים שלקוחים מעולם כלי הרכב הספורטיביים. עם האצה של 7.3 שניות בלבד ל-100 קמ"ש, האצות ביניים בשרניות במיוחד ומהירות מרבית מסחררת של 230 קמ"ש – כוח לא יהיה חסר לכם כאן. הביצועים והעוצמה מוגשים לנהג באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית מתוחכמת, כפולת מצמדים, ובה שבע מהירויות שמעבירות היטב לרשות הנהג את כוחו של המנוע.
הנעה 4X4 ורצפה גבוהה
אחת העוצמות הגדולות של אינפיניטי QX30 היא בדרך שבה הוא מתנהג, על הכביש וגם בשטח. "בשונה ממרבית רכבי הפנאי שסובלים מהתנהגות כביש מגושמת", כותב ניר בן זקן מ-YNET, "ל-QX30 יכולת דינמית גבוהה. זוויות הגלגול צנועות, שינויי כיוון מתבצעים בקלות וההגה חד, מדויק ומצליח לסייע אפילו בהנאה מהנהיגה".
אחיזת הכביש הגבוהה מושגת בין היתר בזכות מערכת הנעה לכל הגלגלים (4X4) חכמה ומדויקת. ההנאה מהאחיזה הגבוהה היא גם בנהיגה ספורטיבית בהרים, גם בנהיגה בטיחותית במיוחד בתנאי אחיזה קשים (גשם ושלג למשל) וגם כשבוחרים לרדת עם אינפיניטי QX30 לשטח. בתנאים נטולי האספלט, לאחיזת כל הגלגלים יש משמעות קריטית, ויחד עם מרווח הגחון הגדול, של יותר מ-20 סנטימטרים, ה-QX30 הוא אופציה ייחודית לרכב ספורטיבי שהופך גם לחיית שטח.
נוחות נסיעה
אם תשאלו מהנדס רכב על האתגרים הגדולים ביותר בפיתוח כלי רכב, הוא בוודאי יספר באריכות על הקושי לחבר בין התנהגות כביש מדויקת וספורטיבית ובין נוחות נסיעה מגוננת ונעימה. באינפיניטי QX30 הצליחו המהנדסים להגיע להישגים יוצאי דופן במלאכה המורכבת הזו. לצד אחיזת הכביש הגבוהה, השלדה הדינמית וההיגוי המדויק, רכב הפנאי-פרימיום הזה הוא גם נוח במיוחד. המתלים בנויים כך שירסנו את פני הכביש או השביל ולא יעבירו אל הנהג והנוסעים את השיבושים בתנועה. כך, באופן נדיר, אפשר ליהנות מרכב פנאי גבוה, שהוא גם רכב ספורטיבי הדוק וגם מכונית נוחה ונעימה לנוסעים.
בטיחות חכמה
כשנערך מבחן ה-Euro NCAP לדגמי אינפיניטי Q30 ו-QX30, דירגו מומחי הבטיחות האירופאים את כלי הרכב בדירוג ה-5 כוכבים המלא, עדות להגנה הגבוהה במיוחד שמספק הרכב לנוסעיו. לכך מצטרפת חבילה נדירה של מערכות בטיחות חכמות. אינפיניטי QX30 מצויד במערכת לבלימה אוטונומית במקרה חירום וכן בבקרת שיוט אדפטיבית, השומרת מרחק מהרכב שלפנים. נוסף על כך מצויד הרכב במערכת התרעה על רכב ב"שטח מת", במראה פנימית שמתכהה בעת סנוור מאחור ובאורות שמשתנים מאליהם תוך כדי תנועה, הן מאור גבוה לנמוך והן בצידוד האלומה להארת הפנייה. בעת החניה נהנה הנוסע מחבילת ראות ייחודית של מצלמות היקפיות שמציגות את מצב הרכב מ-360 מעלות ואף ממערכת עזר שמסייעת באופן אוטומטי לחניה.
אבזור
כשאתם יוצאים לדרך ברכב פרימיום, אתם מצפים להתעטף בפינוקים מכף רגל ועד ראש, אבל דווקא בקטגוריה הזו לא תמיד מקבלת גרסת הבסיס את כל הפינוקים הטכנולוגיים. באינפיניטי QX30 האבזור הוא עשיר במיוחד וכלול כולו במחיר: מושבי העור הקדמיים מתחממים ומתכווננים חשמלית, כולל תמיכה מדוקדקת לגב התחתון וזיכרונות למיקום המושבים הקדמיים. היושבים מאחור נהנים מפתחי מיזוג ומחלונות כהים, וכולם מתפנקים בגג פנורמי גדול. בחזית הרכב מותקנת מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע ששולט במערכת סאונד נפלאה בת עשרה רמקולים של ®Bose, ועל שלל מערכות הבטיחות והמולטימדיה אפשר לשלוט מגלגל ההגה.
הקרוסאובר-פרימיום הקומפקטי שמעניק הכי הרבה לבעליו הוא ללא ספק ה-QX30. הוא מצליח להיות גם נאה במיוחד, גם מפנק ומאובזר כבר בגרסת הבסיס, גם קומפקטי מבחוץ וגם מרווח מבפנים, גם ספורטיבי ביכולות ובהתנהגות הכביש וגם כזה שמאפשר לרדת לשטח. לא תמצאו תמורה טובה יותר לכסף שלכם בפלח הפרימיום הקומפקטי.
התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח, להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר