מגזין אינפיניטי
אויבו של הטוב, כידוע, הוא הטוב מאוד. בפלח רכבי היוקרה, שבו כל המתמודדים מצוינים, הדבר נכון שבעתיים. בעולם שבו כל רכבי היוקרה מציעים חבילות דומות, מחפשים הרוכשים משהו מעבר לכך, את השלם הגדול מסך חלקיו. אפשר לקרוא לזה אופי.
כיוון שקשה לעמוד על אופיו של אדם או של רכב במפגש קצר, לקחנו את אינפיניטי Q50 ליום טיול ארוך ומאתגר: מגוש דן אל הנגב, מהנגב לבקעה, ובחזרה. רק בסוף היום הבנו מה האופי הייחודי כל כך של אינפיניטי Q50, שגורם לנהגים להתאהב בה.
אין הזדמנות שנייה לרושם ראשון, והרושם הראשון שקיבלנו מה-Q50 S שהמתינה לנו בחניה היה של "וואו". עיצוב שמצליח לחבר בין מראה ספורטיבי למראה אלגנטי, כזה שמשדר הצלחה, אבל עם קריצה. בצבע האדום העז, הקימורים המפוסלים של האינפיניטי מדגישים עוד יותר את הפן הספורטיבי, כיאה לגרסת ה-S (SPORT TECH) שקיבלנו.
ומה קורה בפנים? עיצוב הפנים של ה-Q50 מרשים לא פחות מהעיצוב החיצוני. העיצוב נעים מאוד לעין: קווים מעגליים שמתחברים זה לזה ויוצרים תחושה של דיוק אסתטי, עם קונסולה מרכזית המשלבת שני מסכי מגע, מלבד המסך שמופיע בתוך לוח המחוונים.
בואו נדבר רגע על מסכי המגע האלה: ניכר שהשקיעו בהם הרבה מחשבה. המסך העליון, זה שחשוף יותר לאור השמש, הוא מסך מט, שמצליח לנצח כל סִנווּר של קרני השמש. המסך התחתון, המוגן יותר מקרני השמש, הוא מסך המגע הנעים ביותר שנתקלנו בו עד היום ברכב – הוא נאה, הוא עשיר בצבעים והוא מגיב במדויק לכל מגע אצבע. בניגוד לגישה האירופית, שלפיה מסכי המגע מחליפים כפתורים פיזיים, באינפיניטי שימרו את הכפתורים החשובים ביותר, מה שמאפשר שליטה על בקרת האקלים המפוצלת או על מערכת השמע ללא צורך להחליף מסכים. גם גלגלת השליטה המרכזית שליד מוט ההילוכים המהודר יעילה ונוחה לשימוש, ויחד עם כפתורי השליטה בגלגל ההגה היא נותנת לנהג את החירות המלאה לבחור כיצד לשלוט על הטכנולוגיה ברכב.
כיאה לפלח הפרימיום, איכות החומרים גבוהה מאוד ואיכות ההרכבה לא מותירה מקום אפילו לקרקוש אחד קטן של חלק לא מהודק. בכלל, ה-Q50 היא אחד הרכבים השקטים ביותר שתוכלו לנסוע בו כיום, מלבד רכב חשמלי.
רכב יוקרה צריך להעניק חוויה מפנקת עוד הרבה לפני שהתנעתם את המנוע. באינפיניטי Q50 החוויה מתחילה ברגע שאתם מתיישבים בפנים: מושבי העור של ה-Q50 מצליחים לשלב בין רכות נעימה לתמיכה ספורטיבית. המשמעות היא שהם נשארים נוחים גם לאחר נסיעה ארוכה. בעזרת שפע של כוונונים אפשריים, קל מאוד להגיע לתנוחת הנהיגה המדויקת, וכדי שלא תצטרכו לכוונן בכל פעם מחדש, יש למושב שני זיכרונות כוונון.
אינפיניטי Q50 עוטפת את הנהג בטכנולוגיה. מהפן הבטיחותי, לאינפיניטי שש כריות אוויר, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מראה מתכהה מונעת סִנווּר, בלימה אוטונומית בחירום, התראה על רכב בשטח מת, ניטור מרחק מהרכב לפנים ועוד.
הטכנולוגיה לא עוצרת במערכות בטיחות מתקדמות, ומעניקה גם הרבה פינוקים (קחו אוויר): בקרת שיוט אדפטיבית, מפתח חכם הפותח גם את תא המטען, מושב נהג המסיט עצמו אחורה בעת פתיחת הדלת (Easy Access), מצלמת רוורס ומצלמת 360, מערכת שמע איכותית של BOSE, גג נפתח, חימום מושבים קדמיים, מראות צד מתקפלות אוטומטית ומונמכות בעת חניה, חיישני אורות וגשם, החלפת הילוכים מכפתורים על ההגה, חיבורי BLUETOOH ויציאות נוספות לסמארטפון, תאורת לילה חיצונית לידיות הרכב, ועוד הרבה פינוקים קטנים.
גם המושבים האחוריים כוללים פינוקים: פתחי יציאה למיזוג, ידית מרכזית רחבה הכוללת שני מחזיקי כוסות, פתח גישה לתא המטען, מושבים נוחים ושפע מקום לברכיים – גם כאשר המושבים הקדמיים משוכים לאחור עד המקסימום.
תא המטען של ה-Q50, בנפח 500 ליטר, משלים את השימושיות הגבוהה של הרכב, עם סף הטענה נמוך ופתח הטענה רחב שמאפשרים העמסה קלה ויעילה.
סוף סוף התנענו. גרסת ה-Sport Tech מגיעה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 211 כוחות סוס המועברים אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית בעלת שבעה הילוכים. הצליל המגרגר של המנוע כמעט לא נשמע בתוך הרכב, שכאמור הוא אחד מהמבודדים והשקטים שיש. המומנט המרבי של המנוע (35.6) מגיע כבר בסל"ד נמוך, והדבר מורגש היטב עם זמינות כוח בכל מצב ובכל מהירות. אבל עִזבו את הנתונים היבשים, בואו נדבר על החוויה.
יש הרבה דרכים לצבור מהירות. יש רכבים שמתחילים רגוע ולאט לאט מגבירים, יש כאלה שמדביקים את הנוסעים למושבים כבר בלחיצת הגז הראשונה, ויש את אינפיטי Q50.
אנחנו לא יודעים איך היא מצליחה לעשות את זה, אבל היא מספקת הרבה מאוד כוח, מבלי לעורר פרובוקציות – לא של כוחות ג'י מוגזמים ולא של רעשי מנוע מופרזים. זה קורה גם בזינוק מהמקום וגם ביציאה מסיבובים: אתם לוחצים על הדוושה, והרכב צובר מהירות מסחררת בשקט בשקט.
צבירת מהירות בהאצות ביניים היא לא רק עניין של הנאה מנהיגה, למרות שעם הנעה אחורית ומנוע חזק זו בהחלט חוויה. מדובר בעניין בטיחותי חשוב, המאפשר לבצע עקיפות בתנאים מאתגרים.
אם יש מקום שאפשר לבחון בו את הדיוק בהאצות הביניים, יהיו אלה הכבישים היורדים אל ים המלח או מטפסים ממנו: כבישים 25 ו-31. אלה כבישים מפותלים, צרים, בעלי שיפועים משמעותיים, שנוסעים בהם כלי רכב כבדים. יש מקומות מסוימים מאוד בכבישים אלה שבהם העקיפה מותרת, ומדובר בהזדמנויות חד פעמיות לעקוף משאיות וכלי רכב כבדים.
עם אינפיניטי Q50 ניצלנו כל קטע של פס מקווקו לעקיפה בטוחה, שהסתיימה שניות ספורות אחרי שהיא התחילה. ה-Q50 אפילו נראתה קצת מאוכזבת מהאתגר הקליל מדי עבורה. היא סיפקה את הכוח הנדרש באופן מיידי ובקלילות, מבלי שהמנוע התאמץ מדי או שהשלדה התריעה על קושי באחיזת הכביש.
התחושה של הנהיגה ב-Q50 בדרך מאתגרת היא שהרכב נמצא לצדך ויספק לך כל מה שצריך. במילים אחרות: האינפיניטי הזו תיסוך בכם הרבה ביטחון.
אחרי שירדנו ועלינו מהמקום הנמוך בעולם, סגרנו את היום על כוס קפה בתחנת דלק בירוחם, כשאנחנו מנסים להבין מה גרם לנו להתאהב כל כך ב-Q50. התובנה הגיעה דווקא מהמתדלק שהסתובב סביב ה-Q50 בעיניים בורקות: "אין על אינפיניטי, הא? חדה כמו חרב". בול. התבוננו מחדש ב-Q50, והבנו שהאיש צודק: הקימורים שלה, מבחוץ ומבפנים, מזכירים את חרב ה"קטאנה" של הסמוראים היפנים. ולסמוראים היה המון אופי. הם היו לוחמים מובחרים, שהלכו בדרך ה"בושידו": שילוב של עוצמה וחדות ללא פשרות עם דרך חיים שקטה ותרבותית ששמה דגש על עקרונות כמו כבוד, נאמנות, אומץ ושליטה עצמית.
נהיגה באינפינטי Q50, בתוך העיר ומחוצה לה, מעניקה לנהג בדיוק את התחושה הייחודית הזו של עוצמה גדולה שהוענקה לו, עוצמה שמגיעה יחד עם ערכים של תרבות אנינה, כבוד ושליטה עצמית.