התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח, להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר
החוויה הספורטיבית החזקה, העיצוב שאינו מותיר אף אחד אדיש, הבטיחות העילית, השימושיות והעובדה שיש מקום לכל אחד ולכל דבר – אלה הסיבות שהופכות את אינפיניטי Q30 למכונית פרימיום טובה כל כך.
עיצוב הוא עניין של טעם, אבל לפעמים מגיעה מכונית בעיצוב שפשוט קולע בול. כזו בדיוק היא האינפיניטי Q30, אחת המכוניות היפות שנוסעות כיום על הכבישים, גם מחוץ לקבוצת הפרימיום. מכונית היוקרה הזו שואבת את עיצובה ממסורת יפנית עשירה ועתיקה של אסתטיקה יוצאת דופן והדבר ניכר בכל פרט ובכל קימור.
ואכן, הירידה של המעצבים לפרטי פרטים מרשימה: עיצוב הגלגלים שכאילו נחצב מבלוק של פלדה, קו החלונות האחורי שמזכיר מכוניות עתידניות מסרט מדע בדיוני, וגם חתימת ה-LED בפנסים הקדמיים שמשווים לכל המכונית מבט של עיניים אנושיות.
כמו כל פריט אומנות, עיצובה של אינפיניטי Q30 מעלה אסוציאציות שונות אצל אנשים שונים; יש מי שרואה בעיצובה של האינפיניטי Q30 שרירים מפותחים היטב, זרימה של גלים או רוח ספורטיבית, יש מי שרואה בה אופי של מכונית קופה ספורטיבית ויש מי שהעוצמה הזו מזכירה לו דווקא את המבנה החסון של רכב שטח קשוח.
כך או אחרת, היא פשוט נראית מדהים.
מעבר לעיצוב המרהיב, את התחושה הספורטיבית החזקה מרגישים מייד כשמתיישבים בקוקפיט של אינפיניטי Q30. המושב עוטף אותך בביטחון, בשילוב נדיר של ריפוד נוח ובתמיכה חזקה שתשמור על תנוחת נהיגה אסרטיבית, גם בנסיעה מהירה בכביש הרים אתגרי.
בדיוק בשביל כביש ההרים האתגרי הזה פותחו שלדת ומנועי אינפיניטי Q30 בשיתוף פעולה עם מרצדס. נהיגת המכונית בכבישים מפותלים מורחת חיוך גדול על פני הנהג או הנהגת, בזכות היגוי מדויק שמעניק היזון חוזר מצוין מתוואי הדרך ומפעיל את השלדה הדרוכה לכל הנחיה של הנהג. אחיזת הכביש של אינפיניטי Q30 גבוהה מאוד והיא מצליחה לשלב את חלומו של כל חובב נהיגה: אופי בטיחותי מאוד, שלא פוגם בהנאה צרופה מהנהיגה.
על ההנאה הזו אחראים, בין השאר, מנועי המכונית ודרך ההנעה, הניתנים לבחירה כרצונכם. אפשרות אחת היא 1.6 ליטר עם 156 כ"ס והנעה קדמית או 2 ליטר עם 211 כ"ס, הנעה כפולה (AWD) וכיול מתלים ספורטיבי יותר. שני המנועים פותחו עם מגדש טורבו שמייצר עוצמה רבה שמוגשת באופן מעודן. ההספקים מרשימים ביותר, עם זמינות גבוהה של כוח בהאצות ביניים, ובאופן מפתיע – גם לאחר נהיגה מאתגרת ומהירה, צריכת הדלק נותרת טובה.
העיצוב ואווירת הפרימיום בולטים מאוד גם בתוך תא הנוסעים היוקרתי של אינפיניטי Q30. קווי עיצוב ברמיזות סמוראיות יפניות ניכרים לעין, לצד קימורים ותפרים בעור האיכותי. מושבי המכונית מעוצבים באופן יוצא דופן ומרופדים בקפדנות בשילוב של עור עם אלקנטרה. מבט אל גג הרכב משלים את העיצוב היוקרתי עם דיפון תקרה רך ונעים.
את תחושת הפרימיום מקבלים גם בישיבה במושבים התומכים והייחודיים, וגם באחיזת הגה העור העבה והמרהיב. לתחושות ולעיצוב היוקרתיים מתלווים אביזרי פרימיום שונים שמשלימים את התמונה. מעל ראשי הנהג ונוסעיו אפשר לקבל חלון פנורמי ענק, ובין המושבים נהנה הנהג מחוגת שליטה ייחודית על מערכת המולטימדיה, שמלווה בסאונד איכותי במיוחד מבית מומחית מערכות הקול, BOSE.
כלל פריטי העיצוב, הגימור והאבזור מעניקים לאינפיניטי Q30 תחושת פרימיום מפנקת. נכנסים למכונית ופשוט מרגישים את זה.
תחושת הפרימיום, התכונות הספורטיביות והעיצוב המרשים מאוד לא באים על חשבון שימושיות. לפני הכול קיים תא המטען הגדול. נוסף על הנפח הגדול של תא המטען, מִפתח הגישה אליו רחב ונמוך, וקל במיוחד להטעין את הבגאז' בכל מה שצריך: עגלות, מזוודות או תיקים מלאים בציוד סנפלינג.
הבגאז' מצויד גם בפתרונות חכמים לצרכים שונים. יש בו מתלים לתליית תיקים או שקיות, רצפה שטוחה ושקע חשמלי שמאפשר התקנת מקרר נייד. השימושיות אינה מסתכמת בתא המטען; סביב הנהג תמצאו תאי אחסון והתקנים שימושיים רבים, מקום נוח להצבת הטלפון, רשת אחסון רב שימושית ותא כפפות גדול ונוח לתפעול.
כשאתם קונים מכונית פרימיום, בכל מידה, אתם מצפים שהיא תדע להגן עליכם בעת צרה, או למנוע את הצרה מראש. אינפיניטי Q30 היא בדיוק כזאת. רמת הבטיחות בה גבוהה מאוד, הן בפן הפסיבי, המגן בעת תאונה, והן בפן האקטיבי – מניעת תאונה מלכתחילה.
אינפיניטי Q30 נבחנה במבדקים הקפדניים והמפרכים של איגוד הבטיחות יורו NCAP באירופה. התוצאה? היא קיבלה את דירוג חמשת הכוכבים הנחשק ואף הוגדרה כ"טובה ביותר בקבוצתה" (Best in Class) לקבוצת המכוניות המשפחתיות הקומפקטיות.
מעבר ליכולת של אינפיניטי Q30 להגן על הנוסעים בעת תאונה, יכולת הניהוג המדויקת שלה שומרת עליה יציבה ובטוחה. אבל מהנדסי אינפיניטי לא הסתפקו בכך. המכונית מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות בטכנולוגיה מתקדמת וכך, כדי למנוע תאונה, המכונית מעירה את תשומת ליבו של הנהג במקרים של סטייה מהנתיב באמצעות רעידות עדינות של ההגה. ה-Q30 גם יודעת לבלום באופן אוטומטי במקרה חירום.
במכוניות פרימיום משפחתיות, מרכז תשומת הלב נתון לנהג ולמי שיושב לצידו. אך גם מי שיושב במושבים האחוריים באינפיניטי Q30 אינו מרגיש מחוץ למרכז האירועים. המושבים מאחור יפהפיים ומשובחים בדיוק כמו הקדמיים ותנוחת הישיבה בהם גבוהה ושולטת, מספיק כדי שלא לחוש את תחושת ה"צוללת" המתקבלת לעיתים במושבים אחוריים, בעיקר במכוניות שנהנות מעיצוב בסגנון "קופה".
היושבים מאחור באינפיניטי Q30 נהנים גם הם מאיכות חיים גבוהה בזכות פתחי מיזוג אישיים מאחור, רשתות אחסון, תאים יעילים בדלתות ותאורה מעל למושבים.
לאחר יום נסיעה במסלולים מאתגרים עם האינפיניטי Q30, אי אפשר שלא להכניס למשוואה את האלמנט החמקמק של תחושה כוללת. תחושה שהיא מעבר לעובדות שהופכות את ה-Q30 למכונית פרימיום מוצלחת כל כך, והתחושה הזו הייתה לנו ברורה מאוד: זה הרכב שהיינו רוצים לפתוח איתו כל בוקר.
התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח, להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר