התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח, להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר
האם אפשר ליהנות מחוויית יוקרה אמיתית בלי לשלם לפחות חצי מיליון שקלים? בדיקת מאפייני אינפיניטי Q30 עשויה לגלות אם ישנו DNA שחוזר בכל מכונית יוקרה, בלי קשר למחירה.
כמה צריך לשלם על מכונית יוקרה אמיתית? ישנן מכוניות יוקרה שעולות מיליון שקלים ויותר, יש בחצי מיליון, ויש כאלה שנושאות בדיוק את אותו לוגו של המכוניות האלה, אך תג המחיר שלהן עומד על פחות מ-200 אלף שקלים. האם גם מכוניות אלה הן אכן מכוניות "יוקרה"?
שאלות אלה עולות בראשם של רבים אשר בחרו לשפר את איכות החיים שלהם בדרכים ולעבור לנהיגה במותג פרימיום מלוטש, אך לא חשים בנוח להיפרד מחצי מיליון שקלים. כדי לענות על שאלות אלה יש לבחון שתי נקודות: האם ישנם מאפיינים, מעין DNA משותף, בין מכוניות יוקרה במיליון שקלים לכאלה שעולות חמישית מכך? ואם אכן קיים אותו DNA משותף, מה בכל זאת ההבדל בין הדגמים האלה ברצף של קשת המחירים?
אינפיניטי Q30 היא דוגמה מצוינת למכונית שנושאת בכתר ה"יוקרה" ועולה פחות מ-200,000 שקלים. השייכות שלה למועדון האקסקלוסיבי מגיעה בזכות ולא בחסד, וזאת למרות מחירה הנגיש יחסית. הסיבות לשייכות למועדון היוקרה נעוצות באותם מאפיינים שאותם אפשר למצוא גם במכוניות יקרות ממנה פי כמה.
התפיסה הבסיסית בפיתוח מכונית יוקרה היא כי לא מדובר באמצעי תחבורה יעיל בלבד. מדובר קודם כול במכונית שתעניק איכות חיים וחוויית נסיעה ברמה אחרת מכפי שמכיר הציבור הרחב. גם עיצוב המכונית חייב לשדר אופי מחויט ומחוטב, ולשדר הקפדה על הופעה מלוטשת.
מכונית יוקרה גם מתאפיינת בהקפדה המוגברת על איכות החומרים והגימור וכן בהשקעה מאומצת במשאבים ובתשומת לב להנדסה עילית שתעניק איכות נסיעה ברמה גבוהה במיוחד, נוחות נסיעה מלטפת, התנהגות מחודדת, מהנה ובטיחותית ומערכת כוח שמשלבת בין עוצמה ועידון.
עיצובה של ה-Q30 יפהפה ומרהיב עין בלי להתאמץ וללא שמץ של בוטות. גם נסיעה באינפיניטי Q30 מוכיחה מייד שהיא נולדה להעניק את אותו ערך מוסף של איכות חיים, הן בסביבת הנהג, הן בביצועי המנוע. בזה, היא שונה מאוד מכלי הרכב העממיים שמככבים בראש טבלאות המכירות, אך דומה מאוד לרכבי יוקרה, ללא קשר למחירם על הקשת היוקרתית.
כמכונית יוקרה קומפקטית, אינפיניטי Q30 אינה מהגדולים שברכבי הפרימיום, אך איכות החומרים המופגנת שלה היא לחלוטין ברמה הגבוהה ביותר. ההקפדה על החומרים עצמם מצטרפת לרמת הרכבה עתירת מוניטין וניסיון, שתורמת לתחושה מופתית של שקט במהלך הנסיעה.
הנדסה עילית מופיעה גם בכיול המדויק של מתלי המכונית, שיחד עם רמת הגימור הגבוהה מבטיחים איכות נסיעה יוצאת דופן. יושבי הרכב נהנים משילוב של ריסון, שקט ונוחות ברמה גבוהה מאוד, עם מאפייני נהיגה ספורטיביים ומדויקים. עוצמת המנועים ניכרת בכל נגיעה בדוושה הימנית, אולם הכוח עובר באופן מעודן ואלגנטי, ולא בגסות מחוספסת. אינפיניטי Q30 היא דוגמה למכונית שרמת הנסיעה שלה היא פרימיום, בלי שום קשר לרמת המחיר.
כל המאפיינים הללו נכונים מאוד עבור מכונית יוקרה של חצי מיליון או מיליון שקלים. העובדה שגם האינפיניטי Q30 מציגה DNA זהה מוכיחה שניתן להגיע לרף של מכונית פרימיום גם במחיר צנוע בהרבה מזה של מכוניות שנמצאות באותו סגמנט.
העובדה ש-Q30 מיישרת קו עם מכוניות יקרות ממנה בהרבה מחייבת לשאול, מדוע קיימים פערי מחיר של מאות אלפי שקלים בסגמנט מכוניות היוקרה? התשובה אינה נעוצה ב-DNA של סגמנט היוקרה, אלא בהתאמות לצרכים ספציפיים: ישנם הבדלים גדולים בממדים ובביצועים של מכוניות יוקרה.
מי שמעוניין בביצועים שהולמים נסיעה במסלול מרוצים, הכוללים שיפורים של סדנאות ספורט מותגיות, ישלם בוודאי יותר ממי שמעוניין ברכב חזק, אבל לא קיצוני. מי שמעוניין ברכב שיוכל לנסוע גם בשטח, ישלם יותר ממי שמעוניין ברכב מוגבה עם תנוחת ישיב נוחה אך ללא נסיעת עומק בשטח. מי שזקוק למרכב שיכול לשכן שבעה נוסעים, ישלם בוודאי יותר ממי שמעוניין במכונית בעלת מידות שהולמות יותר השתלבות קלה בעיר.
המסקנה היא שכדי לרכוש מכונית יוקרה אמיתית, לא חייבים לשלם מיליון שקלים, וגם לא חצי מיליון שקלים. רף הכניסה לפלח הפרימיום של מכוניות יכול להציג מחיר של פחות מ-200,000 ₪ ולהיות בעל אותו DNA יוקרתי של רכב שעולה כפול ממנו ויותר. ה-Q30 מוכיחה שהיוקרה נגישה מתמיד.
התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח, להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר