התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח, להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר
מגזין אינפיניטי
העיצוב החיצוני של רכבי אינפיניטי נע מאז ומתמיד על ציר בעל קצוות מנוגדים. בקצה האחד: רכב ספורטיבי אמיתי, כזה שמשקף את היכולות של המנוע. בקצה האחר: רכב יוקרה מפנק ומאופק.
עיצוב חיצוני
הצצה חטופה באינפיניטי Q50 המעודכנת שהגיעה זה עתה לישראל, במיוחד בגרסת Sport-Tech הסופר-מאובזרת, מגלה שהפעם הספורטיביות נותנת את הטון. הגריל המודגש והממוסגר בחזית הרכב, יחד עם מכסה המנוע המפוסל, מרמזים מייד על טיבה של חוויית הנהיגה הממתינה לכם. עיצוב הפנסים בגרסה המעודכנת משייף סופית את המראה צמא האספלט וממש מזמין אתכם להתיישב כבר מול ההגה ולעורר את המנוע לחיים.
צדודית הרכב, זו המשדרת בדרך כלל את הפן האלגנטי והמאוזן של ה-Q50 בעזרת עיצוב אווירודינמי חכם, הופכת אף היא לספורטיבית יותר בגרסת ה-Sport-Tech המגיעה עם חישוקי סגסוגת מרהיבים ומוגדלים "19 שמוסיפים עוד אדרנלין לעיצוב.
האיזון העיצובי המתקבל הוא של רכב יוקרה לא מצועצע, אך בהחלט חסון וספורטיבי.
עיצוב פנים
ומה באשר לעיצוב הפנים? המילים המדויקות ביותר לתאר אותו הן "חד ומהוקצע". הוא משדר פרימיום מבחינת איכות החומרים וההרכבה, אך הכול בו מאוד הגיוני מבחינת הנדסת האנוש. אחד מעיתונאי הרכב בישראל תיאר את העיצוב ככזה שמזכיר "חרב סמוראי יפנית".
הוא צודק. הפס העליון שמסוכך על מסך המולטימדיה העליון, הקימורים מעל לוח המחוונים, הזוויות בקונסולה המרכזית, קווי העיצוב של הכורסאות – כולם משדרים ביטחון עצמי של מעצב שמצליח להיות חד ויוקרתי בתוך גבולות הגזרה של הנדסת אנוש מצוינת. בגרסאות ה-Sport-Tech מקבל עיצוב הפנים זריקת מרץ נוספת, זאת בעזרת גימורי ודיפוני אלומיניום יחד עם דוושות אלומיניום ספורטיביות.
בסופו של דבר עיצוב לא נמדד במילים אלא בתחושות. התחושה המיידית שמקבלים מתא הנוסעים של ה-Q50 היא של "ככה בדיוק צריכה להיראות סביבת נהג של רכב ספורט פרימיום".
אבזור
ה-Q50 הוא אחד מהרכבים הטכנולוגיים ביותר שנעים היום בכבישי ישראל. ה-Q50 יודעת להוריד לנהג דאגות מיותרות מהראש: הפנסים הגבוהים יודעים לזהות רכב שבא ממול ולהוריד את האלומה, מצלמות היקפיות (360) ממחישות לנהג במדויק את הסביבה שבחוץ, הפנסים יודעים לעקוב אחר הפנייה, בקרת השיוט היא אדפטיבית, ההיגוי הוא אקטיבי – כזה שיודע לשמור על נתיב הנסיעה בעצמו, ומערכות הבטיחות כוללות שלל התרעות על סטייה מנתיב, זיהוי מכשולים והולכי רגל. סטנדרט הבטיחות הגבוה עושה שימוש במערכות החכמות בפיתוח של אינפיניטי, מובילה עולמית בתחום הרכב האוטונומי, וכולל גם בלימת חירום אוטונומית, כולל בנסיעה לאחור.
אם ברכבים אחרים תוכלו למצוא מסך מולטימדיה, ב-Q50 תמצאו שלושה מסכים: שני מסכים בקונסולה המרכזית, אחד מתחת לשני, ומסך ניתן לתכנות בלוח המחוונים עצמו. מסך המולטימדיה האמצעי זכה לתשבחות מיוחדות מכתבי רכב בישראל בשל איכותו המציבה רף חדש בסגמנט. לא סתם כינה אחד מעיתונאי רכב אלה את ה-Q50 כ"גאדג'ט על גלגלים".
ביצועים
הגענו למנה העיקרית שמציעה ה-Q50: ביצועים. גרסת ה-Sport Tech מגיעה עם שני מנועים – מנוע 2.0 ליטר טורבו המנפק 211 כוח סוס, ומנוע 6 צילינדרים 3.0 ליטר טווין-טורבו המנפק עוצמה חייתית במיוחד בדמות 405 כוח סוס, המזניקים את הרכב מאפס למאה קמ"ש בתוך כחמש שניות – מסוג ההאצות שמדביקות את הבטן לגב.
מה שמאפיין את שני המנועים המוצעים, חוץ מעוצמה ותחכום, הוא זמינות כוח מיידית. לא משנה אם מדובר בהאצה מהמקום ברמזור או בהאצות ביניים על הכביש המהיר: לחיצה על הדוושה מתורגמת מייד לכוח זמין.
חלק מהקרדיט בעניין זה מגיע לתיבה האוטומטית המדויקת בת שבעת ההילוכים המשדכת היטב בין המנוע לגלגלים ומסתגלת בטבעיות למהירויות משתנות. מנופי תפעול מההגה מאפשרים פן נוסף של שליטה ספורטיבית על הנהיגה
התנהגות כביש
רכבים ספורטיביים מגיעים בדרך כלל עם מחיר: השלדה והמתלים שלהם מהונדסים במטרה ברורה לאפשר לנהג להיצמד לתוואי הכביש גם במהירויות גבוהות. המשמעות המיידית היא בדרך כלל מרכב קשיח וספיגה פחות טובה של מהלומות המגיעות בדמות כבישים משובשים ופסי האטה מוגזמים.
ה-Q50 הצליחה לפצח כאן שלדה ומתלים המאזנים היטב בין היכולות הספורטיביות לבין הצורך ברכות המאפיינת את פלח רכבי היוקרה. התנהגות הכביש שלה ספורטיבית לחלוטין, כלומר הדוקה ומוצקה, כזו שנוסכת בנהג ביטחון רב גם כאשר הוא מאתגר את הרכב. מנגד, היא מצליחה לספוג במיומנות רבה גם את פגעי העיר, ולא להעביר כל פגם אל גבו של הנהג.
אם כבר מדברים על גב הנהג, הוא נתמך היטב מכל הכיוונים. הכורסאות המפנקות של ה-Q50 הן ממש לא כורסאות טלוויזיה רכרוכיות, אלא כורסאות, שממש כמו השלדה, מצליחות לספק פינוק מחד ותמיכה ספורטיבית מסיבית מאידך.
ה-Q50 הוא רכב מוכוון נהג, ואינו מיועד למנהלים שמעדיפים לשבת מאחור ולתת לנהג אחר ליהנות מכל הטוב הזה. אבל זה לא אומר ששאר הנוסעים ברכב לא ייהנו מחוויית היוקרה. מושבי הרכב מפנקים, כל מה שצריך נמצא במקום ותא המטען מרשים בנפחו. במילים אחרות: חוויית הנהיגה לא פוגמת בשימושיות של הרכב כרכב משפחתי.
יש דבר אחד שחסר בתא הנוסעים של ה-Q50: רעש. ייקח לכם זמן לשים לזה לב, אבל פתאום הרגע הזה יגיע ותשימו לב לשקט המופתי בתא הנוסעים. ה-Q50 מצליחה לבודד ביעילות מעוררת השתאות את הרעשים מחוץ לרכב, כולל רעשי רוח במהירויות גבוהות. איך היא עושה זאת? בעזרת תכנון אווירודינמי מדויק ובנייה איכותית של שכבות בידוד. בגרסת מנוע ה-3.0 הליטר אולי תשמעו פה ושם את גרגורי המנוע כאשר תדחקו אותו לקצה, אבל אלה רעשים נעימים מאוד לאוזן של חובבי נהיגה.
פלח רכבי היוקרה הוא פלח צפוף מאוד, והבחירה בין האופציות השונות אינה פשוטה. ה-Q50 מספקת מענה מדויק לאנשים שבצד היוקרה והפינוק מחפשים הנאה מנהיגה. אלה המנהלים שיֵדעו להעריך עוצמה של מנוע מתוחכם והתנהגות של שלדה ספורטיבית, והכול תוך כדי ישיבה בסלון מפנק, דיגיטלי, מעוצב ובטוח.
התמונות להמחשה בלבד, ט.ל.ח, להרחבה אנא ראה/י תנאי השימוש של האתר